De beste manieren van ouderwets reclame maken

We leven natuurlijk steeds meer in een digitale wereld. We zitten dagelijks uren op de telefoon, achter de computer op kantoor en kijken Netflix. Het is dan ook niet gek dat steeds meer bedrijven gebruik maken van digitale marketing. Ze creëren content op Facebook, Instagram of YouTube. En natuurlijk worden er betaalde reclamecampagnes gevoerd via het internet, voornamelijk Google en Facebook. Maar er zijn natuurlijk ook nog altijd ouderwetse manieren van marketing. En in alle digitale hype worden deze ouderwetse manieren van marketing vergeten. Desondanks zijn deze marketingstrategieën nog altijd effectief. In dit artikel bespreken we een aantal van de beste ouderwetse marketingstrategieën.

Vlaggen voor de deur

Een van de beste manieren van reclame maken als je een winkel hebt of evenement organiseert zijn vlaggen. Bij een Retail winkel is het ontzettend belangrijk dat mensen die langs lopen duidelijk weten wat voor winkel het is en wat ze er kunnen vinden. Je kunt de vlag bedrukken om je eigen logo of slogan erop te laten vertonen. Het is een kleine aanpassing aan de voorkant van je winkel die een groot verschil kan maken.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor evenementen. Als je een betaald evenement organiseert mag een bedrukte vlag natuurlijk niet ontbreken.

Advertentieposters

Je ziet ze overal, bij bushokjes, in de metro en tram, publieke advertentie posters. Alhoewel je denkt dat veel mensen hier gewoon langslopen en niet naar omkijken is het wel redelijk een hele effectieve manier van adverteren als het slim wordt aangepakt. Het merk Oatly had gigantisch succes met deze reclamecampagnes. Tegelijkertijd is het huren van een dergelijke reclameplek relatief goedkoop. Daarom kunnen wij deze manier van adverteren zeker aanraden. Als je bijvoorbeeld in de buurt van een MacDonalds je eigen restaurant promoot zullen hongerige mensen op weg naar de McDonalds zeker onthouden dat er een ander restaurant in de buurt is om uit te proberen.

Vliegtuigbanner

Dit is de enige manier van adverteren die we in dit artikel niet willen aanraden. Het is natuurlijk in gedachten een fantastische stunt om tijdens een drukke stranddag over de zee te vliegen met een groot banner met daarop een advertentie voor je bedrijf. De realiteit is helaas dat veel mensen het helemaal niet fijn vinden om een luid vliegtuig te horen op hun zomerse stranddag. Het kan dus averechts werken. Daarnaast is deze manier van adverteren niet echt meer zo origineel en spectaculair als vroeger. Weinig mensen kijken er van op en dat is juist wat je wilt, dat ze omhoog kijken.